• Greek
  • English (United Kingdom)
Προπόνηση για την ιδιαίτερη κίνηση του τένις PDF Εκτύπωση E-mail
Φυσική κατάσταση
Συντάχθηκε απο τον/την Παναγιώτης Θεoδωρόπουλος   
Τρίτη, 28 Ιανουάριος 2014 11:04

Προπόνηση για την ιδιαίτερη κίνηση του τένις.

Στο άθλημα του τένις η κίνηση είναι εξαιρετικά συγκεκριμένη , εξαρτάται κάθε φορά από μια ειδική κατάσταση και γίνεται σε ένα περιβάλλον όπου συνεχώς πρέπει να αντιδράς πολύ γρήγορα σε καινούργια ερεθίσματα. Αυτή η συνεχής διαφοροποίηση της κίνησης απαιτεί γενική αλλά και ειδική προπόνηση μετακίνησης , αλλά ειδικότερα εξειδικευμένη προπόνηση μετακίνησης που να ανταποκρίνεται στις ειδικές ανάγκες του αθλήματος. Η ανάγκη αντίδρασης  σε διαφορετικές καταστάσεις συνεχώς , απαιτεί πολυ καλή κατανόηση του στυλ παιχνιδιού του παίκτη , της στρατηγικής του και των πλεονεκτημάτων και αδυναμιών του στην κίνηση. Η κίνηση για το τένις μπορεί να είναι πολύ απλή αλλά και πολύ πολύπλοκη.

 

alt

 

Στο αγωνιστικό τένις , η μέση διάρκεια του πόντου είναι μικρότερη από 10 δευτερόλεπτα με το διάλλειμμα μεταξύ των πόντων να κυμαίνεται συνήθως μεταξύ των 20 και 25 δευτερολέπτων. Οι παίκτες του τένις κάνουν κατά μέσο όρο 4 αλλαγές κατεύθυνσης στον πόντο , αλλά κάθε πόντος μπορεί να ποικίλει από μια αλλαγή κατεύθυνσης σε περισσότερες από 20 αλλαγές σε περιπτώσεις με μεγάλα rally. Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε ότι οι περισσότερες κινήσεις στο τένις γίνονται σε λιγότερο από 7 μέτρα περίπου.Οι περισσότεροι παίκτες του τένις καλύπτουν συνήθως περίπου 1 μέτρο περισσότερο προς την πλευρά του forehand σε σχέση με την πλευρά του backhand.Η κατανόηση αυτών των βασικών χαρακτηριστικών είναι πολύ σημαντική τόσο για τους προπονητές όσο και για τους παίκτες σε όποιο επίπεδο και αν βρίσκονται.

Η πλειοψηφία  των τενιστικών κινήσεων είναι σε πλάγια κατεύθυνση. Σε μια έρευνα της κίνησης των επαγγελματιών παικτών , βρέθηκε ότι το 70% των κινήσεων γινόντουσαν από πλευρά σε πλευρά , ένα 20% γινόταν σε κίνηση προς τα εμπρός και ένα 8% σε κίνηση προς τα πίσω(Weber et al,2007). Αυτό είναι πολύ σημαντικό στατιστικό στοιχείο , γιατί η ανάπτυξη της επιτάχυνσης σε πλάγιες κινήσεις καθώς και η ανάπτυξη της ικανότητας της επιβράνδυσης στις αποστάσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω , είναι οι αποφασιστικοί παράγοντες στην απόκτηση ιδανικής κίνησης στο τένις. Είναι γνωστό ότι η γραμμική επιτάχυνση , η γραμμική μέγιστη ταχύτητα και η ευκινησία είναι ξεχωριστές και ευδιάκριτες βιοκινητικές ικανότητες οι οποίες χρειάζεται να προπονηθούν ξεχωριστά , μιας και η προπόνηση μιας δεξιότητας δεν επηρεάζει ευθέως την βελτίωση κάποιας άλλης.Επομένως οι προτεινόμενες συστάσεις για το τένις θα ήταν να αφιερώνεται το 60%-80% του προπονητικού χρόνου σε πλάγιες και πολλαπλών κατευθύνσεων κινήσεις και το 10%-30% σε γραμμικές κινήσεις μπροστά και πίσω .

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο International Tennis Performance Association (ITPA) με πρωτότυπο τίτλο «are you training the most efficient way for tennis specific movement?».

http://itpa-tennis.org/1/post/2012/11/are-you-training-the-most-efficient-way-for-tennis-specific-movement.html

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 13 Ιούνιος 2014 13:29
 
U.S. Professional Tennis Association  Tennis Europe  International Tennis Federation  Little Tennis USPTA  USTA  iCoach  Play & Stay 
LTA, British Tennis  The Bailey Method  U.S. Pro Tennis Shop  Advanced Coaching Education  Mental Edge International  Tennis Australia  Tennis 10s